Минулого понеділка наш район відвідав начальник управління ДАІ УМВС у Чернівецькій області Ігор Доголіч (на фото другий справа).
— Це робоча поїздка, — сказав у розмові із нашим кореспондентом Ігор Володимирович. — Я ознайомився з роботою офіцерів ДАІ, МРЕВ, провів особистий прийом громадян. Трьом водіяв повернув водійські посвідчення, які не через свою вину постраждали у ДТП. До речі, нині оформити авто у МРЕВ можна всього протягом 3 годин.Патрульно-постову службу у районі несуть три офіцери. Це, на думку Ігоря Володимировича, замало. Не так вже й давно було дев’ять. Але скорочення відбулось не лише у ДАІ, але й інших відділах УМВС. За словами начальника обласної ДАІ, особливих нарікань від водіїв на роботу інспекторів у Глибоцькому районі немає, адже водій і даішник — партнери. Вони повинні дотримуватись законів та правил і допомагати один одному. А головне завдання — не штрафувати, а попереджувати ДТП.
— Ми не оцінюємо роботу за кількістю складених протоколів, а спрямовуємо зусилля на профілактику та попередження порушень правил дорожнього руху, — наголосив представник області.
Ігор Доголіч навів такі дані: з початку року на Глибоччині затримали 56 водіїв, які керували транспортними засобами у стані алкогольного сп’яніння. На жаль, приблизно така ж кількість і в інших районах. Нікого чомусь не лякають штрафи, які досить солідні (від 2,5 до 3,5 тис грн.). А ще позбавляють прав на 6 місяців чи навіть на рік, карають громадськими роботами. Зокрема штрафи становлять 25 % від загальної кількості усіх затриманих, позбавлення прав — 50%, громадські роботи — 25.
Згідно закону, порушник повинен сплатити штраф протягом 15 днів. Якщо не вклався у цей термін, то сума подвоюється.
Щодо стану доріг та дорожньої розмітки Ігор Володимирович зазначив, що їх структура у рамках закону має повноваження надсилати приписи дорожнім службам. Керівників штрафують і, до речі, не раз. Але переважно це одні і ті ж особи. І сплачують вони не із своєї кишені, а з бюджетних коштів, які краще було б спрямувати на ремонт доріг.
Проблемним питанням є і проїзд шляхами великовагових авто та фур. Наші дороги не розраховані на навантаження у 50 тонн. Непоодинокі випадки, коли такі транспортні засоби руйнують не лише дорожнє полотно, а каналізаційні мережі та люки, водогінні комунікації.
Таке часто спостерігаємо і у Глибоці (прим. автора). При цьому додається робота комунальній службі.
ДАІ співпрацює з транспортною інспекцією. Адже, щоб скласти протокол, потрібно підтвердити вагу автомобіля. Лише за останні 4 дні склали 6 документів про такі порушення.
Нині у школярів канікули і багато хто з них з вітерцем мчить на скутерах, мопедах, створюючи небезпеку для водіїв.
Ігор Володимирович прокоментував: скутерами та мопедами, згідно закону, можуть керувати особи, яким виповнилось 16 років, і зобов’язані мати відповідне посвідчення на право керування, документи на право власності і номерний знак. МРЕВ згадану техніку реєструє за спрощеною схемою як з об’ємом двигуна до 50 см. куб., так і більше. Різниця лише у вартості послуг.
Загалом очільник обласного ДАІ роботою глибоцьких колег залишився задоволений.
Петро КИРСТЮК.
Фото автора.