Про стан дороги від с.Петричанка до Купки багато говорили на різних нарадах, планерках, про це неодноразово писала й наша газета. Та стан асфальтівки від цього не покращився, а навпаки.., бо з кожним роком зростає кількість автотранспорту, особливо великовагового, що проїжджає через с.Сучевени.
До речі, за словами його мешканців, тут понад 400 одиниць транспортних засобів різних модифікацій. На фоні комунальних сільських доріг, доглянутих городів, помпезних будинків (на кшталт європейських), кованих огорож та високих мурів, центральна дорога справляє гнітюче враження. Подекуди ями глибиною по 30 см і площею до 2 — 3 кв.м. Асфальтове покриття стелили ще у 70-х роках і відтоді жодного капремонту не проводили. Було багато обіцянок і від кандидатів у депутати до Верховної Ради останніх скликань. Складається враження, що це не дорога, а полігон для випробовування. Терпець сучевенцям увірвав- ся і вирішили скликати загальні збори села. Запросили керівників району, обласних та районних дорожніх служб. Всі вони знайомі із ситуацією. Ось їх короткі коментарі: Микола ГОЛЮК, головний інженер Чернівецького облавтодору: — Ми виконуємо завдання служби автомобільних доріг і є підрядною організацією. Працюємо при наявності матеріалів і ліміту коштів. А власником дороги є саме ця служба. Раді би працювати, але відсутність коштів стримує справу. Це загальний наш біль і не лише Глибоцького, але й інших районів та областей. Валентин ГАВРИЛОВ, начальник відділу служби автомобільних доріг Чернівецької обл.: — З року в рік нас недофінансовують, капремонти не проводили десятиліттями, тому й такий стан автошляхів. Навіть на латання ям бракує коштів. А якщо і надходять, то з великим запізненням. Казначейство затримує на 2 — 3 тижні, а треба ж закупити матеріал. Працюємо 3 дні на тиждень, а могли усі 6. Все упирається у кошти: дадуть трішки, то й працюємо. Аби залатати ями на відрізку Петричанка — Купка, потрібно щонайменше 1,5 млн.грн., а капремонт одного кілометра обходиться у 6 — 7 млн.грн. Минулого тижня ми отримали цистерну бітуму, тож виготовимо 350 тонн асфальту (це на всю область!). Із них 20 — 40 тонн надамо Глибоцькому автодору саме для Сучевен. На зборах жителів села були присутні голова райради В.Ротар, перший заступник голови РДА Б.Підлубний, начальник Глибоцького райавтодору М.Герман, депутати обласної та районної рад І.Шкробанець та Г.Шкробанець. Надійшло чимало пропозицій щодо виходу із даного становища. Сільський голова Аурел Баш сказав, що із мізерного бюджету сільради комунальні дороги підтримують хоча не в ідеальному, зате у задовільному стані. А центральна — державного значення, отже має бути і відповідне фінансування. Були пропозиції збирати кошти з кожного сільського двору. Дехто на це погодився, але ж чи буде належна якість робіт?! Інші пропонували залатати ями на одному боці шляху — з метою економії асфальту(!). Дехто радив засипати ями колотим щебенем і т.д. — Збори нічого не дадуть, — сказав ветеран праці, колишній сільський голова Федір Ніколаєвич. Якщо немає матеріалів, фінансування, то як ремонтувати? — Я щомісяця купую на заправках близько 1,5 тонни дизельного пального. Отже, одночасно сплачую і податок на утримання доріг, а й далі щодня розбиваю свої машини, — обурюється підприємець Георгій Бойко. — Кандидати у депутати до ВР перед виборами обіцяли і газ, і дороги, а тепер про це забули. Хай приїдуть до нас, на зустріч зі своїми виборцями, — емоційно висловив своє невдоволення Аркадій Бурла. Сучевенці готові допомогти коштами, але стартувати повинна держава. І коли буде якийсь результат, тоді й підставлять своє плече підприємці, спонсори, жителі.
Петро КИРСТЮК. Фото автора.
Р.S. Коли матеріал вже верстали на сторінці, редакції повідомили, що завезли 45 тонн асфальту, зробили ямковий ремонт на 330м2 (більше 1,5 км).
|