Довгоочікуване відкриття нової йорданештської кладки для пішоходів та легкового транспорту через річку Сірет відбулося влітку 2000 року. Це було справжнє свято (з телебаченням, численним керівництвом і депутатами, які сприяли у її зведенні). Настил прослужив до 2008-го (з багатьма поточними ремонтами), коли повністю замінили на новий. Відтоді минуло шість років (також з багатьма ремонтами, бо ж нічого вічного не буває). А вже цього літа міст став надзвичайно небезпечним для руху автівок та й особливо для дітей і людей поважного віку. А незабаром же початок навчального року!
— Це вже буде третє відродження кладки? — розмірковую із сільським головою Георгієм Лютиком та незмінним виконробом будівництва і ремонту, депутатом сільради Флоріном Гушулеєм. Вони саме рахували що ще треба придбати для завершення капітального ремонту і вже мати спокій бодай на кілька років. До речі, працюють тут досвідчений будівельник Микола Бойку та його молоді колеги Нєлу Божеску та Дмитро Гушул.
— Маємо добру частину лісопильного матеріалу — це бруси та частинка дощок, — розповідає Г. Лютик. — І це завдяки керівнику військового лісництва Василю Приказці. Суттєву допомогу отримуємо від приватних підприємців, депутатів сільради Андрія Костиняна і Траяна Дирди. А всю деревину обробив спеціальним препаратом від псування підприємець Василь Заєць. Не можу залишити поза увагою підтримку голови райради Григорія Ванзуряка, — наголосив Георгій Флорович.
Роботи проводять якісно і без затягувань, а коли я поцікавився коли приблизно буде все готово, аби повідомити про це у газеті, — відповідь була однозначною: мали б чим завершити! Краще напишіть зараз, може хтось ще допоможе.
— Щоб зробити все, як належить, і уникнути аварійності, нам потрібно ще 28 кубічних метрів обрізної дошки, — каже Флорін Гушулей. Далі ми вирішимо питання самі, — впевнено наголосив місцевий депутат.
Ми підрахували, що це значно менше, ніж один вагон із тих десятка, які майже щодня прямують через наш район у далеке зарубіжжя.
До речі, якби йорданештська кладка, яка є найдовшою на Буковині і має 139 метрів, знаходилася б десь за кордоном, вона однозначно була б туристичним об’єктивом. Наразі вона потрібна лише тим сельчанам, які нею користуються повсякдень.
Микола ШАПКА.
Фото автора.
|